pátek 12. dubna 2013

Emulátory na Androidu 1.

Protože se mi do víkendu pomalu vkradla zapomenutá kalbička a nebudu mít čas na zkoušení, tak jsem se obětoval a začal tu krabičku oťukávat už včera a pár minut dneska. Takže:

Testovací sestava čínský android bazmek MK808B + Nyko Playpad + wireless klávesnice s touchpadem Logitech K400 + telka Philips neznámého typu.

Zkoušel jsem několik emulátorů různých herních platforem - Snesoid - SNES, Gensoid - Sega Mega drive, Nesoid - NES, MAME4Droid Reloaded - herní maty, psx4droid - psx, Marvin - ZX Spectrum, UAE4Droid - Amiga, aDosBox - Dos. Všechno jsem víceméně jen spustil a zjišťoval prvotní problémy, bez snahy nalézt řešení. Ještě mě čeká pár emulátorů, ale na ty už moc nespěchám (gb, gba, c64, scummvm (z tabletu mám už docela nahráno), Atari, Master System, N64).  V první řadě je nutno zmínit, že zatím všechny emulátory podporovaly namapování tlačítek na gamepad i na bezdrátovou klávesnici. To je super zjištění.

Emulátory Snesoid, Gensoid a Nesoid jsou naprosto bezproblémová věc a počítám, že další emulátory od stejného autora (gb, gba, atari, master system) budou to samé.









Čemu jsem moc nedůvěřoval byla emulace Playstationu, který jsem stejně nikdy neměl rád (krom CTR). Nakonec se ukázalo, že funguje většina testovaných her (zkoušel jsem jich jen namátkově tak deset). Rychlost ale není u některých zrovna dostačující, zkusím prolézt nastavení a uvídím, jestli se s tím něco nedá dělat. Ještě jeden problém byl myslím, že snad Tekken3 byl v nějaké hrozné nudli. Možná bude stačit sehnat jiné iso.






Zklamáním pro mě byl emulátor ZX Spectra Marvin. Né, že by nebyl funkční, ale při otvírání souborů zobrazuje pidipísmo a jen náhodu se mi podařilo spustit hru. Viz obrazová příloha.




Dalším pánem na holení byl MAME emulátor. Zde fungují převážně různé 2D arkády. Jak něco smrdí 3D, tak to nefunguje (ten Tekken ze screenshotů sice šel, ale byl nehratelně pomalý). Milé je, že emulátor sám zahlásí, v jakém stádiu funkčnosti ta která hra je (modrá - funguje, žlutá - funguje s chybami, červená - smolík). Hrozně rád bych zapařil Daytonu, bohužel ta se zrovna nechytá. Budu ale koumat dál, protože na emuparadise u většiny her mají, že to na Androidu funguje. Zkusím pak ještě druhý MAME emulátor - Tiger Arcade.








Zkoušel jsem také emulátor dosu aDosBox. Zde je asi největší problém s ovládáním myši. Povedlo se mi ji zkalibrovat, že tam kam ťuknu, tam klikne. Jenže to fungovalo asi minutu a pak se začala chovat nepředvídatelně nebo nereagovala vůbec. Ještě jsem vyzkoušel druhý způsob, kdy tažením prstem po touchpadu táhnu kurzor myši, který je umístěný někde jinde než kurzor "androidí myši" (něco jako ovládání u androidího scummvm, ale v horším provedení). Je to na zblnutí a než se dostane dosovský kurzor z jedné strany obrazovky na druhou, tak si člověk ušoupe prst. Budu nad tím ještě trošku bádat, protože třeba u GemRB nebo FreeHeroes to funguje v pohodě na stejném principu, jako je ten první zmiňovaný. Z her jsem jako první vyzkoušel Dooma a i když jsem cycles zvýšil, co to šlo, tak byl v podstatě nehratelný. Wolf3D oproti tomu běhal jak z praku. Settlers2 se zdáli hratelní, ale bude to chtít potunit tu myš.







A dostáváme se k Amize, kterou jsem si nechával nakonec a dal jsem jí asi nejméně času. Předně bych chtěl napsat, že jsem Amigu nikdy neměl, byl jsem vždycky písíčkář (nepočítám-li předškolní léta se Sharpem MZ-800), na Amigu jsem chodil jen ke kámošovi a tak o ní a jejím fungování znám jen teorii z různých starých hejtů nebo rozličných blogů :). Tady jsem se odpíchnul od tohoto threadu na androidfóru: http://androidforum.cz/uae4droid-emulator-amigy-ve-vasem-tydlifonu-t8873.html Nahodil jsem kickstart 2.04, provedl nějaké další nastavení, víceméně na blind. A výsledkem bylo, že MasterBlaster ee, Settlers jj. Počítám, že budu prolézat fóra a jiné internety a zjišťovat, jak nastavit emulátor k té které hře. Aby to nebylo málo, tak se samozřejmě vyskytl další problém. Android má superduper lištu, která zasahuje do okna emulátoru a zabraňuje tak pohodlnému hraní. Už jsem koukal po netu a budu muset čínský bazmek rootnout a nahrát romku, která podporuje schovávání lišty.

Ukázka té nezbedné lišty v Settlerech:




Ukázka možnosti nastavení UAE4Droid:





 No to by asi tak bylo jako první pohled všechno.
+ bonus screeny (btw rtcw s gamepadem v pohodě hratelný)





PS: psáno původně jako příspěvek do diskuze zde: http://angryplayer.blogspot.cz/2013/04/winuae-v-praxi-pro-hrace.html


Žádné komentáře:

Okomentovat